ده تغییر کوچک برای در مسیر موفقیت قرار گرفتن

ده تغییر کوچک برای در مسیر موفقیت قرار گرفتن

سال ۱۳۹۷ را چگونه آغاز کنیم؟

خیلی از افراد آغاز سال تحصیلی یا آغاز سال نو برای سال در پیش رو تصمیمات مثبتی می‌گیرند. اما با رسیدن به اواسط سال تنها 8 درصد از مردم برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند. برای اینکه برنامه‌های خود را برای رسیدن به موفقیت عملی کنیم، باید چه کنیم؟ در این مطلب نکات خوبی برای کسانی که می‌خواهند به مسیر موفقیت بازگردند وجود دارد.

شکست برنامه‌ها عوامل مختلفی دارد، اما از آن مهمتر این است که بسیاری از افراد باور دارند شکست در برنامه‌ها به معنی پایان کار است. اما اینطور نیست در این مطلب ما ۱۰ تغییر کوچک در عادت‌های زندگی را به شما معرفی می‌کنیم که به کمک آن بتوانید حس بهتری نسبت به خود داشته باشید و به مسیر موفقیت بازگردید.

به صورت منظم ورزش کنید.

7 دقیقه ورزش روزانه یک تغییر کوچک و کارآمد است که می‌تواند نتایج بزرگی به همراه داشته باشد. برای انجام ۷ دقیقه ورزش روزانه شما نیاز به تجهیزات خاصی ندارید. و تنها ۷ دقیقه از روز شما را می‌گیرد. تمرینات می‌تواند ساده مانند تصویر زیر انجام شود.

do-exercise

از رمز عبور مثبت استفاده کنید.

شاید با خواندن عنوان این بخش، برایتان عجیب باشد که رمز عبور چه ارتباطی با موفقیت و تغییر زندگی دارد.اما دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که رمز عبور در زندگی افراد تاثیر می‌گذارد. یک وکیل به نام Mauricio Estrella در پرونده طلاقی که داشت در طی یک آزمایش ساده از موکل خود خواست که از رمز عبورهای “Forgive her” (او را ببخش) و  “Quit Smoking” (ترک سیگار) استفاده کند. که این امر منجر به تغییر چشمگیری در شیوه‌ی زندگی موکل او شد.

mini-habits-positive-password

تمام روش‌های امنیتی برای داشتن یک رمز عبور قوی را رعایت کنید اما سعی کنید که رمز عبورتان، شما را یاد یک پیامی بیاندازد که قصد دارید آن را انجام دهید.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی را کم کنید.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی ممکن است شما را غمگین کند. در شبکه‌های اجتماعی معمولا افراد بهترین لحظات خود را با گذاشتن عکس، مطلب به اشتراک می‌گذارند. این امر به صورت ناخودآگاه باعث می‌شود که شما زندگی خود را با بهترین لحظات دیگران مقایسه کنید و احساس بدی به شما دست بدهد. اگر استفاده از شبکه‌های اجتماعی بیشتر روز شما را می‌گیرد، استفاده از آن را محدود کنید.

mini-habits-happy-facebook-positive

آب بیشتر بنوشید.

استفاده نوشیدنی‌های کافئین دار را تا حد امکان کم کنید و آب بیشتر مصرف کنید. مصرف بیشتر آب شما را شاداب‌تر می‌کند و مانند دیگر نوشیدنی‌ها اعتیادآور نیست. توصیه ما این است که قبل از شروع کار یک آب معدنی در کنار خود بگذارید و هشدار گوشی خود را طوری تنظیم کند که هر ساعت به صدا درآید. اینطور هر ساعت در زمان استراحت آب می‌نوشید. مصرف آب تاثیر خیلی مثبتی بر روی احساس روزانه شما دارد.

صبح زودتر بیدار شوید.

اگر می‌خواهید فرد موفقی باشید صبح‌ها باید زودتر بیدار شوید. اما صبح زود بیدار شدن کار هر کسی نیست. اگر به سحر خیزی عادت ندارید با ایجاد تغییر کوچک در عادت خود می‌توانید صبح‌ها به موقع بیدار شوید. روش کار به این شکل است که هر زمانی که بیدار می‌شوید مهم نیست، فقط سعی کنید که در روز بعد ۵ دقیقه زودتر بیدار شوید بدین روش به مرور به ساعت دلخواه می‌رسید. پس از رسیدن به ساعت خواب دلخواه دیگر به سحرخیزی عادت کرده‌اید. اگر حس می‌کنید حتی ۵ دقیقه هم زیاد است می‌توانید گام سحرخیزی را روی دو دقیقه و یک دقیقه تنظیم کنید. در نهایت شما به هدف خود می‌رسید.

mini-habits-alarm

بیشتر بخوانید.

هر کسی دوست دارد که به مطالعه و خواندن کتاب عادت کند، اما در نهایت با این بهانه که وقت نمی‌شود بطور کل کتابی نمی‌خواند. اگر می‌خواهید مطالعه جزء عادات زندگی شما شود یک روش ساده وجود دارد. یک کتابی را که دوست دارید بخوانید انتخاب کنید. در روز شنبه یک صفحه بخوانید، در روز یکشنبه دو صفحه بخوانید و همینطور در روز جمعه هفت صفحه از کتاب را بخوانید. و این چرخه را دوباره از یک صفحه در روز شنبه ادامه دهید تا کتاب مورد نظر به پایان برسد. با این روش شما در اوایل روزهای کاری صفحات کمتر و هر چه به روزهای آخر هفته و تعطیلی نزدیک می‌شوید تعداد صفحات خود را افزایش می‌دهید. این امر باعث می‌شود تا خواندن و مطالعه به یک عادت خوب برای شما تبدیل شود.

mini-habits-read-more-7-day-week-kindle

به طور منظم بنویسید.

در درون هر کسی رمان‌ها و کتاب‌های بسیاری نهفته است اما خیلی از افراد عادتی به نوشتن ندارند. در مورد چیزهایی که دوست دارید کارهایی که باید انجام دهید، معایب و مزایا تصمیم‌های خودتان بنویسید. اجازه ندهید که تمام ایده‌ها و فکر‌هایی که در وجودتان است به دست فراموشی سپرده شود و هیچ‌جا به ثبت نرسد. اگر این‌ کار در ابتدا برای شما سخت است می‌توانید با نوشتن یک پارگراف ساده در مورد کارهایی که قصد دارید در ادامه روز انجام دهید شروع کنید.

یاد بگیرد که از زندگی لذت ببرید و شکرگزار باشید.

شکایت کردن بسیار آسان است اما راضی بودن و سپاس گذار بودن کاری مشکل است. روش‌های زیادی برای خالی کردن احساسات بد در طول روز وجود دارد. می‌توانید یک جا بنشینید و نفس عمیق بکشید، چشم خودتان را ببندید و به موفقیت و اتفاقات خوبی که برای شما در هفته جاری رخ داده است، فکر کنید.

mini-habits-meditate-stop-breathe-think

قبل از خرید هر چیزی، به فکر بدهی ناشی از آن باشید.

صرفه‌جویی معمولا یکی از تصمیماتی است که هر سال گرفته می‌شود و خیلی از مردم در آن شکست می‌خورند. هزینه‌هایی که بدون فکر انجام می‌دهیم باعث می‌شود که تاثیرات روحی بدی در ما ایجاد کند. قبل از خرید هر چیزی به این فکر کنید که چگونه باید هزینه آن را پرداخت کنید. آیا برای خرید محصول مورد نظر به مشکل می‌افتید؟ سعی کنید که همیشه پس اندازی برای خود داشته باشید و همه پول خود را خرج نکنید. معمولا جایگزین‌های بهینه‌‌ای برای محصولات گران قیمت وجود دارد.

یک کار جدید در هفته انجام دهید.

سعی کنید در اول هفته تصمیم بگیرید که یک کار کوچک را انجام دهید. و در آخر هفته ببینید که آیا به هدف خود رسیده‌اید یا خیر. این تصمیم در هر زمینه‌ای می‌تواند باشد. یاد گرفتن یک موضوع ساده، تمیزکردن اتاق یا هر چیزی که برای شما ارزشمند است می‌تواند تصمیم اول هفته شما باشد. در اوایل می‌توانید از تصمیمات ساده شروع کنید مثلا اول هفته تصمیم بگیرید که دسکتاپ خود را مرتب و دسته‌بندی کنید و در گام‌های بعد تصمیمات خود را کاربردی‌تر کنید.

منبع: makeuseof

امیر صالح
5 نظرات
  • استیو جابز
    پاسخ دادن
    نوشته شده در8:04 ب.ظ, 23 آبان 1395

    ممنون بابت این مطلب زیبا و تاثیر گذار.
    با آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون برای شما عزیزان

    • امیر صالح
      پاسخ دادن
      نوشته شده در8:41 ب.ظ, 23 آبان 1395

      ممنون از شما دوست عزیز.

  • نوشته شده در6:02 ق.ظ, 24 آبان 1395

    بسیار عالی
    واقعا تمیز کردن اتاق یا اطراف، و واقعا کمک به دیگران خیلی میتونه اثر مثبت روی روحیه آدم بذاره.

  • نوشته شده در12:16 ب.ظ, 6 فروردین 1396

    بابت این پست زیبا ممنونم

    • نوشته شده در4:30 ب.ظ, 6 فروردین 1396

      پیروز باشید جناب

ارسال نظر

نظر
نام
ایمیل
وب سایت