چرا باید #C (سی شارپ) یاد بگیریم؟

زبان برنامه‌نویسی سی شارپ (#C) در سال ۲۰۰۰ توسط مایکروسافت عرضه شد. این زبان یک زبان همه منظوره و شی‌گرا می‌باشد.این زبان بسیار منعطف‌پذیر و قدرتمند است. و براحتی می‌توان با آن برنامه‌هایی نوشت که تحت سیستم‌عامل ویندوز کار کنند. البته کاربردهای سی شارپ به همینجا ختم نمی‌شود. از آنجا که در بسیاری از دانشگاه‌ها در رشته‌ی مهندسی کامپیوتر در واحد مهندسی نرم افزار (۲) این زبان برنامه‌نویسی برای پروژه‌ی این درس استفاده می‌شود. از این رو دانشجویان با ساختار آن آشنایی دارند. برای یادگیری خوب این زبان و آماده شدن برای بازارکار تصمیم به ایجاد دوره‌ای کردیم که بتوانید این زبان را به خوبی یاد بگیرید. برای شرکت در این دوره روی لینک کلیک کرده و پس از وارد شدن به کانال به ادمین کانال پیام دهید. سرفصل‌های این دوره را در ادامه می‌بینید. در این دوره علاوه بر آموزش سی شارپ، در انتهای دوره به عنوان یک پروژه کاربردی، یک ربات فروشگاهی تلگرام با سی‌شارپ برنامه‌نویسی می‌شود.

سی شارپ

سرفصل‌های دوره : 

     ۱- فصل اول، معرفی و شروع کار با دات نت

۱-۱- تاریخچه سی شارپ

۱-۲- انواع نرم افزاری قابل توسعه توسط سی شارپ

۱-۳- آشنایی با .netFramework

۱-۴- آشنایی با محیط برنامه نویسی :

۱-۵- آشنایی با محیط visual studio و .net

۱-۶- .net چیست؟

۱-۷- Visual studio چیست؟

۱-۸- صفحه نخستین .net

۱-۹- نحوه ایجاد پروژه

۱-۱۰- چه نسخه ای از .net framework را برای پروژه های مختلف استفاده کنیم؟

۱-۱۱- تب های پرکاربرد Toolbox و Properties و SolutionExplorer

۱-۱۲- سایر تب ها ServerExplorer و TeamExplorer و DataSource

۱-۱۳- منوی پرکاربرد option ویژوال استودیو و تنظیمات آن برای کمک به ظاهر محیط کدنویسی

۱-۱۴- نحوه اجرا کردن پروژه

۱-۱۵- شناخت فایل های ایجاد شده با پروژه و بررسی دقیق آنها

     ۲– فصل دوم، آشنایی با متغیرها و DataType

سینتکس برنامه نویسی سی شارپ

شیوه کدنویسی صحیح

فضای نام (NameSpace)

استانداردهای نام گذاری شناسه (متغیرها)

قوانین نام گذاری

استاندارد camelCase

استاندارد PascalCase

انواع داده های ساده (Simple Data Type)

انواع داده های پیچیده یا ترکیبی (Complex Data Type)

معرفی متغیرهای شمارشی یا Enums

تعیین مقدار و مقداردهی اولیه

روش تبدیل داده ها به نوع object و برعکس (Boxing and UnBoxing)

Type Cast

Convert

Parse

String ها و کاراکترهای Escape

کار با رشته ها و متدهای آن

Empty, Length

ToUpper, ToLower

Trim, TrimEnd, TrimStart

StartsWith, Contains

Split, Substring , Remove, Replace

Equals, Compare, IndexOf

Insert, Concat, Format, Join

     ۳– فصل سوم، آشنایی با شرط ها و ساختار حلقه های تکرار

آشنایی با عملگرها و عملوندها

آشنایی با تصمیم گیری در برنامه

استفاده از دستور If

استفاده از دستور Else If

استفاده از دستورات If تودرتو

استفاده از دستور شرطی Switch

استفاده از دستور Default

آشنایی با حلقه ها

استفاده از حلقه For

نحوه شمارش معکوس در حلقه

استفاده از حلقه های Foreach

استفاده از حلقه While

حلقه Do و While

آشنایی با حلقه های تودرتو

نحوه خروج از حلقه Break

دستور Continue

حلقه های بی نهایت

     ۴– فصل چهارم،  آشنایی با ابزارهای پرکاربرد toolbox

آموزش کار با Label

آموزش کار با Button

آموزش کار با TextBox

آموزش کار با Listbox

آموزش کار با RadioButton

آموزش کار با CheckBox

آموزش کار با Listview

آموزش کار با Timer

آموزش کار با ComoBox

آموزش کار با ContextMenuStrip

آموزش کار با GroupBox

آموزش کار با ImageList

آموزش کار با MenuStrip

آموزش کار با PictureBox

آموزش کار با RichTextbox

آموزش کار با ProgressBar

     ۵– فصل پنجم، شناخت رویدادها و خواص در قالب پروژه ماشین حساب

رخداد چیست؟

مفهوم پارامتر اول رخدادها

خواص چیست؟

متد چیست؟

شناخت اولین پارامترها (sender) و استفاده حرفه ای از آن

آشنایی اب کنترل های Button-Label-Textbox-MaskTextBox-Form

شناخت مهمترین خصوصیات و رخدادهای کنترل های ذکر شده

نکات کلیدی در طراحی حرفه ای تر و سریعتر پروژه

نحوه خروجی گرفتن از برنامه و نکات کلیدی آن

محدود کردن TextBox به دریافت کاراکترهای خاص

شناخت رخدادی کی بورد

استفاده حرفه ای Sender و کاربردآن

     ۶– فصل ششم، آشنایی با مدیریت خطا یا ErrorHandling

انواع خطاها در سی شارپ

تفاوت warning و Erorr

انواه روش های یافتن خطا در زمان اجرا

نحوه صحیح استفاده از breakpoint

مشاهده مقدار متغییرها در زمان اجرا

استفاده از messageBox در خطایابی پروژه

استفاده از errorprovider جهت کنترل ورودی ها کاربر و جلوگیری از تولید خطا

آموزش انواع Exception در سی شارپ

استفاده صحیح از try-catch-finally

     ۷– فصل هفتم، کار با فایل ها در قالب پروژه NotePad

اهمیت و موارد کاربرد فایل ها در پروژه های برنامه نویسی

طراحی ظاهر نرم افزار مشابه نوت پد ویندوز با اشیاء RichTextBox,MenuStrip

استفاده از دیالوگ ها برای فراخوانی و ذخیره فایل

نحوه فیلترکردن فرومت و تنظیم موارد اصلی دیالوگ به صورت پیشفرض

استفاده از printDialog در پروژه

استفاده از colorDialog در پروژه

استفاده از openFileDialog و SaveFileDialog

معرفی کامل کتابخانه IO و موارد کاربرد آن

چگونه یک فایل جدید در محل دلخواه ایجاد کنیم؟

چگونه یک فایل و محتوای آن را تغییر دهیم؟

Stream چیست؟

تفاوت inputstream و outstream

نحوه ایجاد FileStream

بازکردن فایل موجود برای خواندن و نوشتن

ایجاد یک فایل جدید برای خواندن و نوشتن

دخیره فایل با فرمت دلخواه

تحلیل ساخت منوی SaveAs

Find و replace کردن متن انتخاب شده در کل فایل

عملیات های copy – paste

استفاده از clipboard

نحوه اعمال فونت به پروژه و دخیره فایل با فونت انتخاب شده

منوی کاربردی و مهم Exit را در عین سادگی چگونه اصولی پیاده سازی کنیم؟

     ۸– فصل هشتم، طراحی رابط کاربری زیبا

نحوه اضافه کردن کامپوننت سایر شرکت ها به ویژوال استودیو

کامپوننت های تقویم و تاریخ شمسی

نصب و راه اندازی skin soft visual styler جهت زیباسازی عناصر فرم ها

نصب و راه اندازی iris skin

معرفی و نصب کامپوننت های Telerik

معرفی و نصب کامپوننت های DevComponent

معرفی و نصب کامپوننت های BehComponent

کامپوننت های messagebox فارسی

کامپوننت ساعت آنالوگ

 

     ۹– فصل نهم، مقدماتی در مورد دیتابیس و کار با دیتابیس های sqlServer – Access

معرفی بانک اطلاعاتی

نقش بانک اطلاعاتی در برنامه نویسی

معرفی انواع بانک های اطلاعاتی رابطه ای و غیر رابطه ای

آموزش کار با بانک اطلاعاتی اکسس

نحوه ساخت جدول در اکسس

ایجاد ارتباط بین جداول

ایجاد کوئری در اکسس

نصب و راه اندازی sql server2016

ایجاد جدول در sql

ایجاد RelationShip در sql

آموزش دیاگرام ها

آموزش کار با View

آموزش attach  و Deattach کردن دیتابیس

آموزش آنلاین و آفلاین کردن دیتابیس

آموزش Backup و Restore کردن دیتابیس

معرفی زبان و سینتکس Sql

آموزش کامل دستور Select

آموزش دستور Insert into

آموزش دستور Update

آموزش دستور Delete

     ‍۱۰ – فصل دهم، آموزش کار با دیتابیس در قالب پروژه دفترچه تلفن (به صورت wizard)

انواع روش های اتصال به بانک اطلاعاتی در سی شارپ

معرفی روش های entityframework – linq – ado.net

کدام یک از روش های فوق بهتر است ؟ به چه دلیل؟

ADO.NET چیست؟

کلاس SQL Connection

ﺑﺨﺶﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ‪ Connection String

ﻛﻼس ‪SQL Command

‫خاصیت ‪Connection

خاصیت Command Text

خاصیت ‪Parameters از شی SQL Command

ﻣﺘﺪ ‪Execute Non Query

ﻛﻼس ‪SQL Data Adapter

‫تنظیم خاصیت ‪ Select Command

ﺗﻨﻈﻴﻢ خاصیت Select Command  ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از پروسیجر ذخیره ﺷﺪه

متد Fill

ﻛﻼس ‪Data View

خاصیت ‪Sort

خاصیت Row Filter

اﺳﺘﻔﺎده از ﻛﻼسﻫﺎی ADO.NET در ﻋﻤﻞ

     ‍۱۱ – فصل یازدهم، انجام دو پروژه کاربردی

پروژه اول ساخت مرورگر

طراحی زیبا و  محیط کاربری آسان

دارای بخش بانک رمز

دارای بخش علاقه مندی ها

دارای بخش آخرین بازدید ها

قابلیت ریسایز فرم

کد نویسی کوئری ها بصورت ساده

کد نویسی های کوتاه و کاربردی

پروژه دوم ساخت گالری تصویر

طراحی ظاهر پروژه

تنظیم گالری جهت جابجایی خودکار تصاویر

قرار دادن دکمه های pause – resume – stop برای گالری

قرار دادن دکمه جهت جابجایی دستی گالری

قابلیت انتخاب چند تصویر همزمان جهت ورود به گالری

آموزش افکت دادن به تصاویر هنگام جابجایی

     ۱۲– فصل دوازدهم، ساخت ربات تلگرام در قالب پروژه فروشگاه

روش کلی چگونگی برنامه نویسی ربات های تلگرامی

انواع روش های برقراری ارتباط با ربات ها

بررسی کلی پکیج های ناگت جهت برقراری ارتباط سی شارپ با ربات تلگرام

ایجاد ربات تلگرامی در بات فادر و انجام تنظیمات مربوط به آن در ربات اصلی تلگرام

ایجاد پروژه و ایجادارتباط با ربات

ارسال و دریافت اطالعات از ربات

بررسی انواع چت ها

بررسی نوع پیام ها

ارسال پیام تصویری ؛صوتی؛فیلم به ربات

کار با دکمه های inline وmarkup

کاربا Query inline ها

تحلیل و بررسی دیتابیس پروژه اصلی

ایجاد پروژه اصلی

ایجاد دیتابیس و ایجاد رابطه دیتابیس با پروژه اصلی از طریقEntityFramwork

نمایش کاالهای فروشگاه به صورت inline در ربات فروشگاهی

کاربا سبد خرید

لیست خرید

ثبت نهایی کاالها

تکمیل خرید

ایجاد نرم افزار مدیریت فروشگاه

طراحی فرم ها و صفحات مورد نظر پروژه مدیریت فروشگاه

مدیریت و ویرایش کاال ها

مدیریت حراجی های فروشگاه

مدیر
بدون نظر

ارسال نظر

نظر
نام
ایمیل
وب سایت